Вітаю Вас Гість | RSS
Субота
03.12.2016, 12:31
Практичний психолог
Ковельського професійного ліцею
Головна Каталог статей Реєстрація Вхід
Меню сайту

Каталог статей
Статті по психології [17]
Вчителю на замітку [22]
Для Вас, батьки [26]
На допомогу класному керівнику [16]
Школа лідерів [9]
"Все в твоїх руках" (сторінка для учнів) [18]
Притчі, афоризми [17]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 321

Форма входу

Головна » Статті » Школа лідерів

Заняття «Все наше життя - гра»
Необхідні матеріали: фліп-чарт, маркери, робочі зошити, ручки, 3-4 комплекти карток з п'ятьма ролями в групі, 1 комплект карток з усіма ролями за кількістю учасників. Час: 2-2, 5 год. ХІД ЗАНЯТТЯ 1. Розігрів Гра «Шумахер», або «Ангели Чарлі» Ведучий. Хто такий Шумахер? Правильно, видатний гонщик. Він славився швидкістю реакції, а для лідера це дуже важлива якість. Коли він готувався до тренувань, то користувався певними вправами для розвитку цієї якості. Нам вдалося дізнатися деякі його вправи, і зараз спеціально для вас - уроки майстерності від Шумахера. Учасники встають у коло, обличчям до центру. Ведучий показує фігури, що складаються з трьох осіб (слон, пальма, мавпа, міксер, Шумахер, кенгуру і пр.). Після цього ведучий встає в центр кола, показує на будь-яку людину і називає фігуру. Той, на кого показали, стає центральним у фігурі, дві людини праворуч і ліворуч доповнюють фігуру. Той, хто не встиг або щось переплутав, стає ведучим. «Слон»: людина в центрі, до якого звертався ведучий, показує хобот долонями, складеними особливим чином, ті, хто стоять праворуч і ліворуч від нього, показують вуха. «Ангели Чарлі»: всі показують «пістолетики» і встають, як Ангели Чарлі. «Вікінг»: центральний ставить собі ріжки, як на шоломі у вікінгів, ті, хто з боків, гребуть веслами. «Мавпи»: «не чую, не бачу, не говорю». 2. Актуалізація теми Вправа «Що таке група?» Ведучий. Що ви зараз робили? Так, цілком вірно, грали певні ролі, і в кожної ролі є свій набір дій, або, можна сказати, своя характеристика. А як відбувається в житті? Чи відіграє людина ролі в житті? Удома він - син, у ліцеї - учень, на роботі - начальник, з друзями - балагур ... А що відбувається в групі? Чи є ролі в групі? Давайте разом спробуємо зрозуміти, що таке група, дати їй визначення. Ведучий записує варіанти визначень на дошці і, коректуючи їх разом з учасниками, дає визначення «групі» («малій і великій»). Обговорення йде з питань: - Скільки має бути людей, щоб їх можна було назвати групою? - Як ви думаєте, чи є в групі ролі? - Які в групі є ролі? Мала група - це нечисленна по складу група, члени якої об'єднані спільною метою своєї діяльності і знаходяться в безпосередньому особистому контакті (спілкуванні), що є основою для виникнення і розвитку групи як цілого. П'ятеро людей - мінімальна межа для розподілу ролей. Вправа «Ролі в групі» Ведучий разом з учасниками називає ролі, які може грати учасник групи, і разом з групою дає її визначення. Важливо проговорити плюси і мінуси кожної ролі. Ведучий паралельно записує на фліп-чарті ролі та головні характеристики, які називають учасники. Важливо, щоб учасники групи записували визначення також у своїх робочих зошитах, оскільки це стане в нагоді надалі. Наприклад: учасники називають роль «лідер», ведучий запитує в них, яка характеристика цієї ролі, і, задаючи навідні запитання, коригуючи спільно з групою, виводить її визначення. Лідер (лідер-організатор, емоційний лідер, явний лідер, прихований лідер) - Залежно від змісту діяльності: натхненник і виконавець; - Залежно від характеру діяльності: універсальний і ситуаційний; - Залежно від спрямованості діяльності: емоційний і діловий; - Залежно від ставлення до офіційного керівника: позитивний і негативний; -Залежно від відповідності формальних повноважень та ступеня впливу: формальний і неформальний. Приблизний список пропонованих ролей Інтелектуальний центр Швейцар Хуліган Опонент Критик (Цинік) Шістка (Флюгер) Миротворець Тихоня (Мовчун) Веселун (Шут) Козел відпущення Спостерігач Аутсайдер Можна додати інші ролі (матеріал з книги Ігоря Вагіна «Заєць, стань тигром!"): Домінантні: Бос, Пан, Благодійник, Учитель. Підлеглі: Шут, Жертва, Слуга, Вічний учень. Однорівневі: Сорочка-хлопець, Скандаліст, Людина зі зв'язками. З роздаткових матеріалів «Тренінгу тренерів: основи групової роботи», розділ «Проблемні учасники групи»: 1. Енергетичний чайник, або Говорун-терорист 2. Конспіратори і Шептун-провокатор 3. Веселун, або Шут 4. Великий Буркун 5. Фома невіруючий, або Цинік 6. Експерт 7. Квіточка 8. Мовчун ПЕРЕРВА - 10 хв. 3. Робота над розширенням рольового репертуару Ведучий. Людина може в різних групах (командах, колективах, компаніях) грати різні ролі. Для того щоб краще зрозуміти себе, відповісти на питання: «А в якій ролі мені найбільш комфортно?» - І розширити свій рольовий спектр, давайте прямо зараз спробуємо їх на практиці. Вся група ділиться на 3-4 міні-групи по 5 осіб. На кожну групу є свій комплект карток з однаковим набором ролей. Наприклад: лідер, хуліган, спостерігач, шістка (флюгер), критик (опонент). Кожен учасник в міні-групі витягає картку з роллю, нікому її не показуючи. Інший можливий варіант: ведучий цілеспрямовано роздає ролі в групах, щоб зробити різні набори ролей на кожне коло, із збереженням ролі лідера і спостерігача і з додаванням ще трьох ролей. У цьому випадку кожен учасник не зможе побувати в кожній ролі. Ведучий (перед тим як дати завдання). Прошу всіх уважно подивитися на ролі, згадати їх характеристики. А спостерігачів прошу уважно стежити за тим, що відбувається в групі (ви можете робити собі позначки). Зараз я дам вам тему для дискусії. Ваша задача - обговорювати її кожному зі своєї ролі. Після обговорення кожної ситуації група за годинниковою стрілкою змінюється ролями так, щоб всі учасники змогли побувати в кожній ролі. Також можна резюмувати хід обговорення або рішення, яке прийняла група з даного питання, основні думки. Ситуації спеціально підібрані різні, пов'язані з актуальними інтересами юнаків. Приклади ситуацій Ситуація № 1 «В ваш ліцей збираються поставити нову систему пропуску за магнітними картками (як в автобусі), яка фіксує відвідуваність». «У ваш ліцей збираються ввести систему відеоспостереження в кожному класі, а також на території. Тепер директор, педагоги при бажанні можуть спостерігати за тим, що відбувається навколо ». Ситуація № 2 «Уряд однієї країни виніс рішення про те, що всіх скунсів на території країни необхідно відстрілювати, оскільки утримувати їх в розплідниках не можливо у силу нестерпного запаху. Зараз це найбільш гостре питання в світовій політиці. В залежності від того, як відреагує громадськість, воно буде вирішено ». Ситуація № 3 «У ліцеї хочуть ввести строгий дрес-код. Тепер всі дівчата повинні будуть ходити тільки в спідницях трохи нижче коліна, а всі молоді люди - в костюмах-трійках ». Ситуація № 4 «В Україні вирішили заборонити змішані шлюби (тобто шлюби між українцями та представниками інших національностей), для того щоб зберегти чистоту українського етносу, культури і традиції». Ситуація № 5 «Громадськість та уряди різних країн сильно стурбовані проблемою спілкування людей один з одним. З появою Інтернету, ICQ, Skype, відеозв'язку, чатів та інших засобів опосередкованого, електронного спілкування люди практично перестали спілкуватися один з одним живцем, сімей стало створюватися рівно вполовину менше, ніж до масового поширення електронних засобів комунікації. Було висунуто рішення про ліквідацію Інтернету як засобу зв'язку між людьми ». Час обговорення кожної ситуації - 3 хв. Обговорення (Після кожної ситуації або одне загальне) Всі учасники залишаються сидіти в своїх групах. Бажано обговорення провести прямо по групах, щоб представники кожної групи і всі бажаючі могли висловитися. - Як ви думаєте, хто в якій ролі був? - Як ви відчували себе в цих ролях? - Чи вдалося увійти в роль? - В якій ролі було комфортно, в якій не дуже? - У якій вдалося найбільш яскраво проявити себе? - Чи завжди вдавалося увійти в роль? Питання до інших учасників: - Як, на ваш погляд, проявляли себе учасники в ролях? Питання до спостерігачів: - Що відбувалося з іншими учасниками в ході обговорення? Час: 10 хв. Тепер всі об'єднуються в одну велику групу, сідають в загальне коло. У ведучого є картки з усіма ролями (за кількістю учасників, деякі ролі можуть дублюватися). Кожен учасник витягує картку з роллю. Ведучий, не задаючи групі ніякої ситуації, дає час на спілкування 3-5 хв. Завдання групи: увійти в роль і діяти в заданих ролях. 4. Підсумкове обговорення - Як вам здається, хто ким був? - Як ви відчували себе в своїй ролі? - Чи вдалося вжитися в роль? - В якій ролі було найбільш комфортно з усіх випробуваних? Яку б хотілося випробувати? - Подумайте, в яких ситуаціях, в яких ролях ви буваєте? - У яких вам комфортно, в яких не дуже (про себе)? - Чи можна поміняти свою роль в групі? Як це зробити? (Приміряти на себе іншу роль, побути в ній.) - Чи потрібно усвідомлювати і приймати свою роль?
Категорія: Школа лідерів | Додав: Shajnuk_Olena (16.01.2016)
Переглядів: 108 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz