Вітаю Вас Гість | RSS
Субота
03.12.2016, 12:35
Практичний психолог
Ковельського професійного ліцею
Головна Каталог статей Реєстрація Вхід
Меню сайту

Каталог статей
Статті по психології [17]
Вчителю на замітку [22]
Для Вас, батьки [26]
На допомогу класному керівнику [16]
Школа лідерів [9]
"Все в твоїх руках" (сторінка для учнів) [18]
Притчі, афоризми [17]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 321

Форма входу

Головна » Статті » На допомогу класному керівнику

Я і конфлікт

Жити — означає мати проблеми. Розв 'язати їх - означає рости інтелектуально.

 

Дж. П. Гілфорд, психолог

 

Мета:1.        Розвивати пізнавальну сферу учнів.

 

2.          Розширити уявлення учнів про конфлікт, формувати навички й уміння приймати правильні рішення в конфліктних ситуаціях.

 

3.          Формувати навички конструктивної взаємодії з іншими в ситуації спілкування в малих групах.

 

Вступне слово вчителя  Відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав спілкування людей найбільшою розкішшю у світі. Спілкування людей — досить складний і делікатний процес. Кожний з нас вчиться цього все життя, іноді набуваючи досвіду за рахунок помилок і розчарувань. І, на жаль, дуже часто ми потрапляємо в ситуації, які визначаємо як конфліктні. Яку роль відіграють конфлікти в нашому житті? Як їм запобігти, як їх розв'язувати?

 

Про це ми й поговоримо сьогодні. І допоможе мені в цьому  — інформаційний центр (група учнів, експертів, а саме: психолог, лікар, бібліотекар).

 

Конфлікт — проблема досить серйозна. Існує навіть наука, що безпосередньо цим займається, — конфліктологія.

 

Завдання групам: Зобразити конфлікт як символ агресії. Вчитель підбиває підсумок: конфлікт— це процес різкого загострення протиріч і боротьби двох і більше сторін.

 

Учитель: Існує поняття «конфліктна особистість». Як би ви визначили риси характеру такої особистості? Яку особистість можна назвати конфліктною? Як дати визначення поняттю «безконфліктна особистість»?

 

Учні по групах визначають риси характеру цих особистостей.   Конфліктна особистість:

 

1.  Бажання домінувати за будь-яких обставин.                                        2.          Псевдопринциповість.

 

3.          Зайва прямолінійність у судженнях і висловлюваннях.                  4.          Поганий настрій, дратівливість.

 

5.          Негативне оцінювання вчинків і дій інших.

 

Безконфліктна особистість:

 

1. Шанобливе ставлення до думки інших.                                  2.            Спокійний настрій.

 

3.            Уміння вислухати іншого.                                                             4.            Стриманість у висловлюваннях і судженнях.

 

5.            Розважливість у вчинках.                                              Учитель  підбиває підсумок

 

Лікар:— Бути конфліктною особистістю не тільки некрасиво, а й небезпечно для здоров'я. Дратівлива людина частіше хворіє на ГРЗ, виникають хвороби печінки. Людина, яка не може пробачити образи близьких людей, а пам'ятає їх і переживає через це, може занедужати на рак. Ті, хто полюбляють критикувати інших людей, часто хворіють на радикуліт. До захворювань нирок схильні люди, які полюбляють нав'язувати усім свою волю. Про все це докладно пише у своїх працях Луїза Хей — американський лікар. Вона розповідає про те, як занедужала на рак легень і вилікувалася, пробачивши всі образи. На своєму прикладі вона довела, що від хвороби можна вилікуватися, ставши добрішим, толерантнішим, стриманішим і шанобливішим до інших.

 

Психолог: - Як позбутися стану, що виник під впливом негативних емоцій? Насамперед навчіться контролювати свій настрій, якщо він зіпсувався, з'ясуйте причини цього. Можливо, ви не завжди умієте відрізнити головне від другорядного або ставите занадто великі вимоги до інших людей чи до себе. А може, ви просто перевтомилися і вам необхідне, добре відпочити, виспатися. Не зважаючи на причину поганого настрою, його треба поліпшити. В цьому допоможе фізична праця, рухи, прогулянка або цілющий вплив природи.

 

Учитель:— За підсумками анкетування про те, як ви долаєте стресові ситуації, можна зробити висновок: (учитель читає найпопулярніші відповіді).

 

Бібліотекар: — Існує ще одне, мало досліджене джерело життєрадісності і бадьорого настрою, спосіб запобігання захворюванням і продовження життя. Це твори літератури і мистецтва. Відомий англійський дослідник Чарльз Дарвін у своїй книзі «Автобіографія» писав: «...Якби мені довелося знову прожити своє життя, я встановив би для себе правило читати певну кількість віршів і слухати певну кількість музичних композицій хоча б раз на тиждень: можливо, шляхом цих постійних вправ мені вдалося б зберегти активність тих частин мозку, які зараз атрофувалися. Ця втрата рівнозначна втраті щастя і позначається на розумових здібностях, моральних якостях, тому що слабшає емоційна сторона нашої природи». Цей здогад видатного вченого давнини підтверджується даними сучасної науки. Дослідження вчених-медиків свідчать, що переключення уваги від звичних занять необхідне для психічного відпочинку й відновлення стомленої нервової системи. Зміни, що відбуваються внаслідок споглядання творів  образотворчого  мистецтва,  прослуховування  музики,  відвідування театру, кіно, позитивно впливають на багатьох людей. Отже, якщо у вас поганий настрій, поставте улюблену музику, прочитайте вірші улюбленого поета, тобто будь-яким способом увійдіть у світ мистецтва, де інший темп і ритм. Можливо, ця мелодія додасть вам гарного настрою.

 

     З ким найчастіше конфліктують учні?                                                                

 

Учень — учитель; учень — учень; учень — батьки.

 

Завдання групам: Пересісти по групах, де стоять таблички. Придумати проблему, що може призвести до конфліктної ситуації між цими суб'єктами. При цьому використовувати тільки міміку і жести. Інші повинні розповісти проблему і запропонувати шляхи її вирішення.

 

Учитель підбиває підсумок. У суперечці не можна перемогти. Якщо ти програв — то програв, якщо переміг — теж програв (Д.Карнегі). Чому? Здобувши перемогу, ви почуваєтеся чудово. А ваш співрозмовник? Ви змусили його відчути вашу перевагу. Ви зачепили його самолюбство. Він засмучений. Чи приємно вам про це згадуватися? Якщо ти не егоїст і хочеш чогось досягти у житті, ніколи не витрачай часу на суперечки, що псують настрій. «Єдиний спосіб виграти в суперечці — це розв'язати її конструктивно для обох сторін».

 

Лікар:— Під час конфлікту людина перебуває у стані емоційного збудження. Переважають агресивні емоції: гнів, злість, роздратування, розчарування. Науковці визначили, що кожна конфліктна ситуація не проходить для організму безслідно. Нервова система регулює емоційний стан людини. Емоції впливають на стан і функціонування внутрішніх органів. Образа, суперечка, горе, злість, заздрість або прагнення помститися — усе це знижує захисні сили організму та скорочує життя. Негативні емоції спричиняють глибокі зміни в серцево-судинній системі. Вони часто супроводжуються завмиранням серця, болем і неприємними відчуттями у серці, підвищенням

артеріального тиску. Науковці всіх країн докладають багато зусиль у боротьбі з усім, що руйнує людський організм, - старістю, передчасною смертю. Узагальнивши досягнення науки в цьому питанні, можна зробити висновок, що віддалення старості і продовження активного життя залежить від багатьох чинників, де найголовніші — генетична запрограмованість і раціональне харчування, а також уміння контролювати свої емоції та керувати ними.

 

На завершення нашого заняття можна дати шість порад, що грунтуються на досвіді психологів, лікарів і науковців різних країн. Ці поради допоможуть вам володіти собою, завжди бути в гарному настрої.

1.. Найкращийспосіб боротьби з душевним  занепокоєнням— постійна зайнятість.                                                 

2.Щоб забути свої негаразди,намагайтеся зробити приємне іншим.Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати або перевиховувати інших. Набагато корисніше й безпечніше займатися самовихованням. Пам'ятайте: кожна людина—така сама яскрава індивідуальність, як і ви, сприймайте її такою,якою вона є. Намагайтеся знайти в людині позитивні риси, вчіться бачити її переваги .

4. Майте мужність від щирого серця визнати свої помилки. Не задирайте носа.

5.Вчіться володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм — причина багатьох конфліктів. Виховуйте в собі терпіння, пам'ятайте, що «рана гоїться поступово». Не зациклюйтесь на дрібницях.

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам'ятайте: перешкоди нам даються для нашого розвитку. Людина має необмежені можливості самовдосконалення, причому у всіх галузях своєї життєдіяльності.

 

Підготовча робота до класної години на тему «Привіт! Я — конфлікт»

 

1.    Анкетування учнів." Як ви реагуєте на критику? "                                                  

 

2.   Цикл бесід на класних годинах."Самоорганізація та самодисципліна." "Воля і характер.""  Риси особистості."

 

3.   Дослідницька робота учнів. «Чи вигідно бути конфліктною людиною?»

 

4.          Конкурс малюнків на тему: «Який я у гніві?»

 

5.          Виставка книжок на тему «Конфлікт».

Категорія: На допомогу класному керівнику | Додав: psyholog (07.02.2011)
Переглядів: 2761 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz