Вітаю Вас Гість | RSS
Субота
03.12.2016, 12:34
Практичний психолог
Ковельського професійного ліцею
Головна Каталог статей Реєстрація Вхід
Меню сайту

Каталог статей
Статті по психології [17]
Вчителю на замітку [22]
Для Вас, батьки [26]
На допомогу класному керівнику [16]
Школа лідерів [9]
"Все в твоїх руках" (сторінка для учнів) [18]
Притчі, афоризми [17]

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 321

Форма входу

Головна » Статті » Статті по психології

Діагностичний інструментарій в профілактиці девіацій
Завдання профілактики девіацій зумовлюють різноманітність методів психолого-педагогічної діагностики та перелік основних заходів вторинної профілактики: вивчення особових справ учнів, включаючи довідку про стан здоров'я; знайомство з сім'єю, вивчення її соціально-психологічного клімату; бесіди з іншими вчителями - предметниками; спостереження за поведінкою учня на уроці та у позанавчальній діяльності за такими параметрами: успішність, відношення до навчання, до праці, до товаришів, до себе, до близьких, батьків, участь у суспільному житті групи, навчального закладу, навички культури поведінки; організація безпосереднього спілкування з такими учнями; спостереження за індивідом групи «ризику» у педагогічно - значущих ситуаціях тощо. Психодіагностика в профілактиці девіантної поведінки учнівської молоді є допоміжним засобом, що вирішує проміжні практичні завдання. Програма вивчення особистості учня включає такі розділи: І. Особливості соціально-психологічного клімату сім'ї: склад сім'ї (повна, неповна); соціально-професійний статус сім'ї (професії батьків); матеріально-економічні умови сім'ї: - матеріальний добробут сім'ї; - побутові умови. 4) санітарно-гігієнічні умови; 5) тип сімейного виховання: - освіта батьків; - взаємовідносини в сім'ї (між батьками, між батьками і дітьми, між дітьми і членами сім'ї похилого віку); - сімейне дозвілля; - ставлення сім'ї до соціально-культурних цінностей (книг, творів мистецтва, музики, спорту, сімейних традицій); - відношення сім'ї до наркогенних речовин. II. Індивідуально-типологічні особливості учня: стан здоров'я учня (здоровий, хворіє іноді, хворіє часто, оперативні втручання, травми, інфекційні хвороби, стан психіки, фізичні вади); спадковість (можливі ускладнення, пов'язані зі зловживанням батьками наркогенних речовин). ІІІ. Соціально-психологічний статус у колективі: положення у формальній групі; характер спрямованості неформальної групи; 3) положення у неформальній групі. Особливість роботи та визначені завдання зумовлюють різноманітність методів психолого-педагогічної діагностики. Рекомендується використовувати такі: - повікову стандартизовану анкету В.М. Бенюмова для вивчення особливостей сімейного оточення учня; - спостереження за спеціальною індивідуальною програмою на предмет визначення можли вих умов і факторів адиктивної поведінки; - невербальну тестову методику Равена для вивчення інтелекту; - методику ГІДО А.Є Лічко для визначення типу акцентуації характеру; - методику вивчення інтересів за К.К. Платоновим; - методику вивчення інтересів учнів за О.Я. Польською; - методику визначення самооцінки за А.В. Петровським; - методику вивчення поведінки учня на уроці за Д.В. Ніколенко; - методику вивчення особливостей міжособистісних стосунків в учнівському колективі за А.В. Петровським А.Л. Коломийським; - методику визначення типу темпераменту за Айзенком.
Категорія: Статті по психології | Додав: Shajnuk_Olena (27.03.2015)
Переглядів: 383 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Пошук

Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz